Felanmälan och Utelåsning

Här nedan finner du uppgifter på var du ska anmäla uppstådda problem.

Brf Backagårdarnas tekniska skötsel förvaltas av
KOM Fastighetsförvaltning AB.
Föreningen har även i sin förvaltning andra aktörer enligt nedan.

 

  • Vid uppkomna fel eller skador på gemensam egendom skall du som boende först kontakta styrelsen som sedan kontaktar Kom Fastighetsförvaltning. Vänd dig till ordförande och vice ordförande.

    Brådskande jourfall, akuta fel, (t.ex. vattenläcka, stopp i avlopp) eller där det finns risk för följdskador anmäls direkt enligt telefonnumer nedan

    under kontorstid:
    Anmäl akut och icke akut fel till styrelsen eller KOM Fastighetsförvaltning AB.
    Du kan även anmäla icke akuta ärenden på hemsidan www.komfast.com/kontakt
    Telefon: 023-71 13 10  mellan kl 08.00 - 16.00

    Akuta fel efter kontorstid:
    Telefon: 0243-79 28 14 
    Personal från SOS-alarm svarar och rycker ut vid behov. OBS Akuta ärenden får inte anmälas via hemsidan.

 

  • Fel på hissarna:
    Vinkelhuset:
    Föreningen har företaget Granitor AB avtalad för vår hisservice och felanmälan.
    Felanmälan görs alltid till Granitor 0200-29 29 00

    Tegelhuset:
    Föreningen har företaget KONE avtalad för vår hisservice och felanmälan.
    Felanmälan görs alltid till KONE kundcenter  0771-50 00 00

  • Om du låst dig ute:
    För upplåsning kontakta Securitas 010-470 57 69, ID-kontroll krävs. Information finns på samtliga entrédörrar.
     
  • Nycklar och passerbrickor sk "taggar"
    Frågor, fel, förlust, beställa fler mm Kontakta styrelsen.
    Det är mycket viktigt att du snarast anmäler förlust så dessa kan tas bort från vårtsystem.
     
  • Porttelefon
    Frågor, fel, nytt telefonnummer mm Kontakta styrelsen
     
  • Parkering
    Frågor, fel, laddstation, hyra extraplats, uppsägning mm Kontakta styrelsen.
     
  • Motrovärmare
    Frågor, fel mm Kontakta styrelsen.
     
  • Laddstationer
    Frågor, fel mm Kontakta styrelsen
     
  • Bredband
    Felanmälan ska göras till Falu stadsnät eller till din bredbandsleverantör.

    Falu stadsnät och din bredbandsleverantör svarar på dina frågor som rör administrationen av bredband.

    Kontakt Falu stadsnät: 023-702 22 00 eller via deras hemsida: www.falustadsnat.se
    Frågor kring boxar, fel mm kan du också kontakta styrelsen.
     
  • TV
    Fastighetens Tv-leverantörer är Kalejdo.
    Felanmäl görs till 0771-19 17 00 eller via hemsida https://kalejdo.tv/support/
    Frågor kring boxar, fel mm kan du också kontakta styrelsen
     
  • Hobbyrummet
    Felanmälan görs alltid till styrelsen.
    Frågor, ideér, synpunkter på skötseln mm Kontakta styrelsen.
     
  • Förråd
    Frågor, fel mm Kontakta styrelsen.
     
  • Cykelgaragen
    Frågor, fel mm Kontakta styrelsen.
     
  • Sophuset
    Frågor, fel mm Kontakta styrelsen.
     
  • Utemiljön
    Frågor, fel, säkerhet mm Kontakta styrelsen.
    ​Om du har synpunkter på skötseln av hus och mark, ta gärna kontakt med styrelsen!
     
  • Trappstädning
    Föreningen har företaget Ingvors Städ avtalat för trappstädning.
    Frågor, fel, säkerhet mm Kontakta styrelsen.

     

    Styrelsen