Om föreningen

Brf Backagårdarna, Bergmästaregatan 3 A  791 30 Falun

Fakturaadress:
Kontakta styrelsen eller OP Administration AB

Brf Backagårdarna förvaltas av KOM Fastighets-förvaltning AB och OP Administration AB. De sköter föreningens tekniska och ekonomiska förvaltning i samverkan med styrelsen.

Föreningen är medlemmar i Bostadsrätterna som är Sveriges största intresseorganisation för bostadsrättsföreningar.

Föreningen har för närvarande 35 lägenheter i sitt bestånd, 2 upplåtes med hyresrätt och resterande med bostadsrätt.
Föreningens tidigare kontorslokaler är ombyggda till 6 st bostadsrätter. Föreningen har även genomfört byggnation av 7 st nya vindslägenheter och 1 ny lägenhet i markplanet.

Föreningen bildades 2006 i Falun och 1 mars 2007 köpte föreningen fastigheten Bergmästaren 20 av dåvarande hyresvärden Ola Hellman och Henrik Paperin Hellman. Husen bestod då av 21 st lägenheter och stora kontorslokaler.
Bostadsrättsföreningen döptes till Backagårdarna. Namnet härstammar från förra sekelskiftet och var fastigheternas första namn.

Fastigheten består av tre fastigheter med tillhörande mark: Se bildspel startsidan.
• Det röda tegelhuset (Bergmästaregatan 5)
• Det vita vinkelhuset (Bergmästaregatan 3A - Parkgatan 3)
• Det röda gårdshuset (Bergmästaregatan 3B, 3C, 3D)

Som boende i föreningen måste du följa föreninges stadgar och övriga bestämmelser och regler som beskrivs här på hemsidan.
Se informationen under fliken Boendeinformation/.