Passersystem "Taggar" och Porttelefon

 

DINA ERHÅLLNA "TAGGAR", NYCKLAR OCH PORTTELEFONEN ÄR VÄRDEFÖREMÅL
Dessa representerar det sammanlagda värdet av allt som förvaras i de utrymmen som förvaras till vilka dessa passar.

Passersystemet innebär att passerbrickor sk "taggar" och porttelefonen programmeras via ett datorprogram.

 

  • Styrelsen ansvarar för detta utför alla programmeringar av dina "TAGGAR". Föreningens passersystem ägs av föreningen.

Förlust eller problem med dina "taggar" ska alltid anmälas omgående till styrelsen. Se under "Vår styrelse".

Notera de taggar du mottagit så du vet vilken av dina taggar du eventuellt förlorat. 
På ditt erhållna kvitto ser du passerbrickans nummer.

Behöver du fler taggar kontaktar du styrelsen som programmerar ny tagl. Priset för din nya tagg utgår från dagspris vid inköpet + 100 kr i serviceavgift. Du betalar via fakturan för din månadsavisering.

OBSERVERA att du inte själv kan beställa nya  "taggar" via låsföretag.

Som boende kvitterar du ut dina passerbrickor/taggar och därmed förpliktar du att:
- förvara de på betryggande sätt, då en förlorad tagg kan medföra att obehöriga för tillträde till våra hus,
- inte låna ut passerbrickan,taggen, till någon du inte litar på,
- informera vilka regler som gäller till den person du lånar ut taggen till,
- omgående annmäla förlust till styrelsen,
- på uppmaning uppvisa eller återlämna taggen,
- när du flyttar återlämna dina taggar till styrelsen.
 

  • Samtliga entréer har PORTTELEFON för gäster. 

Styrelsen ansvarar för detta och utför alla programmeringar för porttelefonen. Föreningens passersystem ägs av föreningen.

Problem med porttelefonen ska anmälas till styrelsen.

Om du vill eller glömt att meddela telefonnummer för porttelefonen bör detta göras.
Behöver du ändra nummer meddelar du styrelsen för att få numren registrerade i porttelefonen. 

Du vet väl att du öppnar porten genom att på din telefon trycka på knapp 5, när du blir uppringd från porttelefonen.

Om föreningen tvingas anlita vårt serviceföretag för att felsöka och lösa ett problem med medlemmens mobiltelefon kontra porttelefonen, och det visar sig att problemet orsakats av en felinställning i den egna mobiltelefonen, skall kostnaden för åtgärdandet av felet i mobiltelefonen betalas av medlemmen.

LÄS det utdelade informationsbrevet  2019-06-11. Se länk nedan.

Var noga med att inte släppa in någon okänd person i fastigheten. Var särskilt vaksam när du öppnar via porttelefonen.
 

OM du låst dig ute kontaktar du SECURITAS. Se info under Felanmälan och Utelåsning samt på entrédörrar.
 

Har du frågor kontakta styrelsen

LÄS NEDAN UTDELAT INFORMATIONSBREV 2019-06-11 SOM DELATS UT TILL SAMTLIGA BOENDE.

Styrelsen